olomouc-a-helfstyn

Olomouc a Helfštýn

Mesto Olomouc je doslova prepchaté zaujímavými stavbami. No a neďaleko Olomouca sa nachádza zrúcanina hradu Helfštýn, ktorý patrí medzi najväčšie hrady v Českej republike.

26.6.2018 o 10:47 | Karma článku: 3,68 | Prečítané:  421x | Diskusia: 14 príspevkov
den-na-karlstejne

Deň na Karlštejne

Z Prahy viedli moje kroky smerom na jeden z najznámejších a najnavštevovanejších českých hradov, na Karlštejn, aby som priamo na hrade, ale i v jeho okolí strávil príjemný poznávací deň.

1.6.2018 o 9:00 | Karma článku: 2,84 | Prečítané:  553x | Diskusia: 1 príspevok
jarna-praha-s-takmer-letnymi-teplotami
Maroš Chmúrny

Jarná Praha s takmer letnými teplotami

Pohľad na stovežatú bez Karlovho mosta aj Staromestského námestia. Namiesto toho pamätníky, osobnosti, umelecké diela a múmie.

17.5.2018 o 16:10 | Karma článku: 3,54 | Prečítané:  498x | Diskusia: 5 príspevkov
sintra-a-patranie-po-obratenej-vezi
Maroš Chmúrny

Sintra a pátranie po obrátenej veži

Dnes to bude o nejednom rozprávkovom paláci, o pravdepodobne najkrajšej diere v zemi, aj o mieste, kde sa zem končí a more začína.

8.2.2018 o 18:40 | Karma článku: 4,96 | Prečítané:  551x | Diskusia: 1 príspevok
lisabon-mesto-zltych-elektriciek

Lisabon- mesto žltých električiek

Poďme sa spoločne poprechádzať po slnkom zaliatych uliciach najzápadnejšieho hlavného mesta kontinentálnej Európy. Mesta, postaveného na siedmich pahorkoch ako Rím. Prehliadka je zdarma, všetci ste vítaní.

1.2.2018 o 7:57 | Karma článku: 10,62 | Prečítané:  5305x | Diskusia: 12 príspevkov
vonavy-a-chutny-lisabon

Voňavý a chutný Lisabon

Lisabon je ako obľúbený vianočný zákusok. Celý rok si ho nedoprajete, občas si spomeniete na jeho lahodnú chuť, karamel rozplývajúci sa v ústach a keď príde ten čas, dokážete si ho vychutnať akoby ste ho mali po…

17.1.2018 o 17:01 | Karma článku: 4,80 | Prečítané:  1109x | Diskusia: 4 príspevky
kampot-alebo-kambodza-nie-je-len-angkor-wat

Kampot alebo Kambodža nie je len Angkor Wat

Kampot je provinčné mestečko na juhu Kambodže. Mesto dýcha pokojnou atmosférou. Aj keď je tam množstvo turistov, nevnímal som ho ako preplnené turistické miesto.

23.11.2017 o 10:23 | Karma článku: 4,86 | Prečítané:  1571x | Diskusia: 1 príspevok
ako-som-objavoval-slavne-chramy-v-kambodzi
Maroš Chmúrny

Ako som objavoval slávne chrámy v Kambodži

O chrámoch v Angkore. O ceste z Bangkoku do Kambodže. O zmätkoch na hraniciach. O špekulantoch, ktorí chcú zarobiť na turistoch.

11.11.2017 o 11:11 | Karma článku: 4,95 | Prečítané:  1277x | Diskusia: 0 príspevkov
ako-som-spal-na-gauci-v-katowiciach
Maroš Chmúrny

Ako som spal na gauči v Katowiciach

Hoci som na couchsurfingu registrovaný už dlhší čas, prvýkrát som ho reálne vyskúšal len nedávno. Odlietal som z Katowíc a keďže som si chcel pozrieť aj toto poľské mesto vybral som sa tam deň pred odletom.

18.10.2017 o 10:17 | Karma článku: 5,02 | Prečítané:  613x | Diskusia: 0 príspevkov
krakow-pohodova-vikendovka

Krakow – pohodová víkendovka

Na Sicíliu som odlietal z Krakowa.  Nevedel som čo mám od tohto poľského mesta čakať. Teraz s odstupom času môžem povedať, že si ma získalo kombináciou histórie, architektúry, jedla a pohodového života v uliciach.

6.9.2017 o 9:55 | Karma článku: 8,38 | Prečítané:  941x | Diskusia: 1 príspevok
zaujimava-turistika-na-sicilii

Zaujímavá turistika na Sicílii

V zahraničí sa snažím tráviť svoj čas hlavne pri mori, chodením po pamiatkach a spoznávaním nových miest. Hovorím si, že po horách môžem chodiť aj doma, ale na Sicílii som dve turistické trasy vyskúšal. Oplatilo sa.…

23.8.2017 o 10:10 | Karma článku: 5,83 | Prečítané:  1083x | Diskusia: 2 príspevky
sicilia-ostrov-favignana-sa-oplati-zazit

Sicília – ostrov Favignana sa oplatí zažiť

Na mojej ceste po Sicílii sa mi podarilo dostať aj na toto úžasné miesto. Favignana je najväčší ostrov z Egadského súostrovia. Nachádza sa pri západnom pobreží Sicílie. Poďte sa tam pozrieť spolu so mnou.Pre mňa to…

14.6.2017 o 16:37 | Karma článku: 7,45 | Prečítané:  1180x | Diskusia: 1 príspevok