reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Maroš Chmúrny

Maroš Chmúrny

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  233
  •  | 
  • Páči sa:  73x
reklama

Cestovanie

Po stopách Harryho Pottera v Porte

Maroš Chmúrny

Po stopách Harryho Pottera v Porte

Pre potteroznalých je to  stará informácia. No pre tých, ktorí k svetu najslávnejšieho čarodejníckeho učňa len pričuchli, to môže byť vďačná zaujímavosť. Áno, Harryho prvé stopy nehľadajme v Anglicku, ale v Porte.

  • 2. nov 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
Porto - mesto sladkého vína

Maroš Chmúrny

Porto - mesto sladkého vína

Moje spoznávanie Portugalska pokračuje v druhom najväčšom meste krajiny. Pozrieme si katedrály, mosty, vymazlenú vlakovú stanicu, stretneme zástupcov mimozemskej civilizácie a ochutnáme slávne portské víno.

  • 18. okt 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 087x
  • 1
Aveiro - Portugalské Benátky

Maroš Chmúrny

Aveiro - Portugalské Benátky

Predtým ako sa dostaneme na mojej ceste po Portugalsku do Porta, spravíme si zastávku v priemyselnom meste v strede krajiny, menom Aveiro. Ale nie priemyselná výroba ho spravila známym vo svete, lež pestrofarebné...

  • 11. okt 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 353x
  • 5
Olomouc a Helfštýn

Maroš Chmúrny

Olomouc a Helfštýn

Mesto Olomouc je doslova prepchaté zaujímavými stavbami. No a neďaleko Olomouca sa nachádza zrúcanina hradu Helfštýn, ktorý patrí medzi najväčšie hrady v Českej republike.

  • 26. jún 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 960x
  • 14
Deň na Karlštejne

Maroš Chmúrny

Deň na Karlštejne

Z Prahy viedli moje kroky smerom na jeden z najznámejších a najnavštevovanejších českých hradov, na Karlštejn, aby som priamo na hrade, ale i v jeho okolí strávil príjemný poznávací deň.

  • 1. jún 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
reklama
Jarná Praha s takmer letnými teplotami

Maroš Chmúrny

Jarná Praha s takmer letnými teplotami

Pohľad na stovežatú bez Karlovho mosta aj Staromestského námestia. Namiesto toho pamätníky, osobnosti, umelecké diela a múmie.

  • 17. máj 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
Sintra a pátranie po obrátenej veži

Maroš Chmúrny

Sintra a pátranie po obrátenej veži

Dnes to bude o nejednom rozprávkovom paláci, o pravdepodobne najkrajšej diere v zemi, aj o mieste, kde sa zem končí a more začína.

  • 8. feb 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Lisabon- mesto žltých električiek

Maroš Chmúrny

Lisabon- mesto žltých električiek

Poďme sa spoločne poprechádzať po slnkom zaliatych uliciach najzápadnejšieho hlavného mesta kontinentálnej Európy. Mesta, postaveného na siedmich pahorkoch ako Rím. Prehliadka je zdarma, všetci ste vítaní.

  • 1. feb 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 12
Voňavý a chutný Lisabon

Maroš Chmúrny

Voňavý a chutný Lisabon

Lisabon je ako obľúbený vianočný zákusok. Celý rok si ho nedoprajete, občas si spomeniete na jeho lahodnú chuť, karamel rozplývajúci sa v ústach a keď príde ten čas, dokážete si ho vychutnať akoby ste ho mali po prvýkrát v živote.

  • 17. jan 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 934x
  • 4
Kampot alebo Kambodža nie je len Angkor Wat

Maroš Chmúrny

Kampot alebo Kambodža nie je len Angkor Wat

Kampot je provinčné mestečko na juhu Kambodže. Mesto dýcha pokojnou atmosférou. Aj keď je tam množstvo turistov, nevnímal som ho ako preplnené turistické miesto.

  • 23. nov 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 872x
  • 1
reklama
Ako som objavoval slávne chrámy v Kambodži

Maroš Chmúrny

Ako som objavoval slávne chrámy v Kambodži

O chrámoch v Angkore. O ceste z Bangkoku do Kambodže. O zmätkoch na hraniciach. O špekulantoch, ktorí chcú zarobiť na turistoch.

  • 11. nov 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Ako som spal na gauči v Katowiciach

Maroš Chmúrny

Ako som spal na gauči v Katowiciach

Hoci som na couchsurfingu registrovaný už dlhší čas, prvýkrát som ho reálne vyskúšal len nedávno. Odlietal som z Katowíc a keďže som si chcel pozrieť aj toto poľské mesto vybral som sa tam deň pred odletom.

  • 18. okt 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Krakow – pohodová víkendovka

Maroš Chmúrny

Krakow – pohodová víkendovka

Na Sicíliu som odlietal z Krakowa.  Nevedel som čo mám od tohto poľského mesta čakať. Teraz s odstupom času môžem povedať, že si ma získalo kombináciou histórie, architektúry, jedla a pohodového života v uliciach.

  • 6. sep 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Zaujímavá turistika na Sicílii

Maroš Chmúrny

Zaujímavá turistika na Sicílii

V zahraničí sa snažím tráviť svoj čas hlavne pri mori, chodením po pamiatkach a spoznávaním nových miest. Hovorím si, že po horách môžem chodiť aj doma, ale na Sicílii som dve turistické trasy vyskúšal. Oplatilo sa.

  • 23. aug 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Sicília – ostrov Favignana sa oplatí zažiť

Maroš Chmúrny

Sicília – ostrov Favignana sa oplatí zažiť

Na mojej ceste po Sicílii sa mi podarilo dostať aj na toto úžasné miesto. Favignana je najväčší ostrov z Egadského súostrovia. Nachádza sa pri západnom pobreží Sicílie. Poďte sa tam pozrieť spolu so mnou.Pre mňa to bol jeden z top

  • 14. jún 2017
  • Páči sa: 2x
  • Prečítané: 4 935x
  • 1
reklama
SkryťZatvoriť reklamu