reklama

Na Ďumbieri

Sviatočný deň 29. augusta sme so skupinkou fanúšikov Realu Madrid strávili na horách. Naša prvá turistická akcia sa vydarila, počasie nám prialo a ako bonus sa mi podarilo spraviť fotky tatranských zvierat.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Našu túru sme začínali pri chate Trangoška, kde sme na parkovisku nechali auto. Tam, sme sa stretli s ďalšími dvoma účastníkmi akcie. Účasť bola slabá, aj napriek tomu, že bol sviatok.

Obrázok blogu
(zdroj: M.CH.)

Hneď od začiatku začína stúpanie po kamenistom chodníku.

Obrázok blogu
(zdroj: M.CH.)

Odbočka ku Jaskyni mŕtvych netopierov. Je to jediná vysokohorská jaskyňa prístupná verejnosti. Jaskyňa patrí od roku 2001 medzi národné prírodné pamiatky, predmetom ochrany sú mohutné podzemné krasové priestory a početné jaskynné úrovne. Návštevné hodiny začínajú až od 10:00 do 13:00 a pokračujú od 14:00 do 16:00. Návštevu je potrebné si vopred dohodnúť so správcom jaskyne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
(zdroj: M.CH.)

Prvý pohľad na Chatu generála Milana Rastislava Štefánika, ľudovo zvanú Štefánička.

Obrázok blogu
(zdroj: M.CH.)

Z toho istého miesta pohľad na opačnú stranu, kde sa nachádza Chopok.

Obrázok blogu
(zdroj: M.CH.)

Na chate sme chvíľu posedeli, pojedli ovocie, dali si čaj a pokračovali sme na vrchol Ďumbiera.

Obrázok blogu
(zdroj: M.CH.)

Všade samé balvany.

Obrázok blogu
(zdroj: M.CH.)

Zástup ľudí tesne pod vrcholom.

Obrázok blogu
(zdroj: M.CH.)

Úspešne sme to zdolali. Spoločná vrcholovka na ktorú sme si museli počkať v poradovníku, aj keď to podľa tejto fotky nevyzerá.

Obrázok blogu
(zdroj: M.CH.)

Pôvodný plán bol výstup na Ďumbier, ale po vzájomnej dohode na vrchole sme sa rozhodli pokračovať aj na Chopok. Diaľnica na Chopok.

Obrázok blogu
(zdroj: M.CH.)

V tomto úseku pred nami kráčal malý chlapec v predškolskom veku so svojou mamou. Jeho rozhovory s mamou nás bavili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Mami, ja už vidím lanovku. Ide hore a dole,“ oznámil chlapec.

„Trepeš,“ odpovedala mu mama.

„Nie, ja ju naozaj vidím. Ja mám veľmi dobré oči,“ odpovedal chlapec.

Chvíľa ticha.

„A mami?“ ozval sa chlapec.

„Čo?“

„Ja aj veľmi dobre počujem,“ dodal.

Prešlo niekoľko minút, keď sa ho mama spýtala: „Ešte vládzeš?“

„Jasné, že vládzem, veď už som veľký,“ odpovedal on.

Neskôr sme ich predbehli a úspešne sme sa dostali na Chopok. Tu je dôkaz.

Obrázok blogu
(zdroj: M.CH.)

Ako vidno hore chodí množstvo umelcov, ktorí radi ukladajú kamene na seba. Nedalo mi, aby som si ich diela nezvečnil na fotografii.

Obrázok blogu
(zdroj: M.CH.)

Na záver dnešného blogu som si nechal fotky tatranskej zvery, ktorú sa mi podarilo nafotiť. Zoradené sú od najmenšej po najväčšiu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Svišť.

Obrázok blogu
(zdroj: M.CH.)

Kamzík.

Obrázok blogu
(zdroj: M.CH.)
Obrázok blogu
(zdroj: M.CH.)

Bager.

Obrázok blogu
(zdroj: M.CH.)
Maroš Chmúrny

Maroš Chmúrny

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  233
  •  | 
  • Páči sa:  73x

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu