reklama

Potrebujeme dovážať škodlivé vajcia zo zahraničia?

Odkedy som v rádiu zachytil informácie o najnovšej potravinovej kauze, odvtedy mi to nedá pokoj. Akosi nemôžem prísť na to, prečo sa niekomu oplatí dovážať uvarené vajcia zo zahraničia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Pôvodne som si myslel, že sa jednalo o surové vajcia. Neskôr ma šokovala informácia, že tie vajcia boli už uvarené, ošúpané a zabalené. Pripravené pre stravovacie zariadenia. Ešte šokujúcejšia informácia pre mňa je akou cestou sa ku nám tie vajcia dostali. Z holandských fariem sa vajcia presunuli do Nemecka. Tam ich uvarili, ošúpali, zabalili, previezli do nejakej rakúskej sprostredkovateľskej firmy a až tá ich napokon dodala do našej krajiny. Aj to len do veľkoskladu vo Vrbovom. Čudná cesta obyčajných vajíčok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Akosi mi to moja logika neberie. Tie vajcia precestujú viac ako 1000 kilometrov, na svojej púti stihnú podstúpiť zopár procedúr a k nám dorazia už pripravené na spotrebu. A kde ostala čerstvosť ? Pochopím, že odvážame ovocie a zeleninu, ktorú u nás nedokážeme dopestovať. Banány, mandarínky, kiwi alebo hocičo iné. Neschvaľujem, že musíme dovážať napríklad poľské zemiaky, poľskú kuracinu a podobné potraviny, ktoré si dokážeme dopestovať alebo vychovať aj u nás. Aby som sa netváril tak nechápavo, chápem, že ide o peniaze a sú to dôsledky všeobecného úpadku nášho poľnohospodárstva po Nežnej revolúcii. Ale to je už iná téma. Je to celé len o peniazoch. Poliaci dokážu tieto produkty dodať na náš trh lacnejšie ako naši domáci dodávatelia. Otázkou zostáva kvalita týchto produktov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vrátim sa späť k tým holandským/nemeckým/rakúskym vajciam. V tomto konkrétnom prípade mi ale politika lacnejšieho produktu nedáva príliš zmysel. Tak prečo sa to teda takto robí? Veď predsa na každom jednom vajíčku potrebuje zarobiť aj farma, aj nemecká firma, ktorá ich pripraví, aj rakúska firma, ktorá na tie vajcia len položí ruku a prepraví ich do veľkoskladu na Slovensku. A nakoniec na tom jednom vajci ešte potrebuje zarobiť nielen ten veľkosklad, ale aj konečný výrobca bagiet, šalátov alebo reštaurácia. Je to pritiahnuté za vlasy. Aby sme na Slovensku nedokázali pokryť náš trh vlastnými, čerstvými vajcami to sa mi teda nezdá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď si celú túto kauzu zoberiem z opačnej strane, tak mi vychádza, že niekto takéto uvarené a olúpané vajcia na Slovensku potrebuje. Bez dopytu by nebola ponuka. Z toho mi teda vychádza, že nejaké stravovacie zariadenia a podobné prevádzky chcú mať takéto hotové vajcia, ktoré im stačí už len nakrájať. A sú si tieto prevádzky vedomé odkiaľ tieto „bezstarostné vajcia“ pochádzajú? Naozaj sa myslí len na naplnenie peňaženiek a zdravie zákazníkov je na úplne vedľajšej koľaji? Reakcia veľkoskladu vo Vrbovom je jasná, žiadne jedovaté vajcia sa u nich nenašli. Tie boli označené inou šaržou. Vraj mali 24 balení vajec, ktoré boli po záruke a tie vrátili rakúskemu dodávateľovi. Nie som Sherlock, aby som pátral, kto má pravdu. Od toho sú tu iní, kompetentnejší.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No nech už to je akokoľvek, nedalo by sa to nejako vyriešiť? Ak je na trhu naozaj dopyt po olúpaných „bezstarostných“ vajciach mohol by si niektorý z výrobcov bagiet spraviť malú vlastnú prevádzku, kde by takto dokázali pripraviť vajcia nielen pre toho jedného výrobcu bagiet, ale pre všetkých záujemcov. Pre všetkých, ktorí by o takýto tovar mali záujem. Vajcia by boli od slovenských výrobcov, vytvorilo by sa pár pracovných miest a každý deň by sa pripravilo dostatok čerstvých vajec pre slovenský trh. A odbremenili by sme krajiny pravého jadra EÚ, ktoré by už nemuseli plytvať fipronilom, pracovnou silou a naftou, aby obyčajným Slovákom doniesli zopár olúpaných vajíčok.

Maroš Chmúrny

Maroš Chmúrny

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  233
  •  | 
  • Páči sa:  73x

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu