reklama

Sicília – ostrov Favignana sa oplatí zažiť

Na mojej ceste po Sicílii sa mi podarilo dostať aj na toto úžasné miesto. Favignana je najväčší ostrov z Egadského súostrovia. Nachádza sa pri západnom pobreží Sicílie. Poďte sa tam pozrieť spolu so mnou.Pre mňa to bol jeden z top

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

zážitkov počas tejto cesty.

Ráno ma môj hostiteľ Paolo, u ktorého som bol ubytovaný cez Airbnb odviezol do prístavu. No nebolo to úplne zavčasu ráno. A stalo sa to, že prvý trajekt na Favignanu už bol obsadený. Ďalší išiel až okolo obeda. Ešte je možnosť kúpiť si plavbu veľkou loďou, lenže tá je pomalšia a drahšia. Čiže som si radšej kúpil lístok na trajekt a počkal do obeda. Preto je lepšie si tento lístok kúpiť deň dopredu, aby sa vám nestalo to čo mne. Lebo na Favignanu potrebujete celý deň. Nie nepotrebujete, vy tam budete chcieť byť celý deň a večer vás budú odtiaľ vyháňať. Mimochodom, už v prístave pri nákupe lístka si musíte zadať čas návratu na pevninu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak som čakal v prístave, kým nastane hodina môjho odchodu na malý ostrovček.

Trapani - prístav
Trapani - prístav (zdroj: M.CH.)

Plavba bola prevádzkovaná spoločnosťou Ustica lines/Liberty lines a spiatočný lístok ma vyšiel na cca 20eur.

Obrázok blogu

Hneď po príchode na Favignanu som si požičal bicykel. Tak trochu som mal obavy, že či nájdem požičovňu bicyklov, ale boli úplne neopodstatnené. Je ich tam viacero a začínajú hneď na konci prístavu. A požičanie bicykla bolo presne to, čo tento výlet robí niečím extra. Požičal som si ho od mladých Sicílčanov za 5 euro na deň. A vyrazil som za krásami tohto ostrova. Všetky pláže sú označené smerovníkmi, takže som nič iné nepotreboval, len sledovať šípky. Ako prvú som si vybral pláž Cala Azurra. Tam som ostal v šoku, z toho množstva bicyklov a skútrov, ktoré tam už boli. Odložil som si ten svoj a išiel sa okúpať do toho obyčajného, slaného mora.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Takto to vyzerá na hromadnom parkovisku pre cyklistov.

Obrázok blogu

 A tento červeno-biely bol môj.

Obrázok blogu

Druhá zastávka bola pláž Cala rossa, možno ešte fotogenickejšie pláž ako tá predtým. Ale je tam zlý prístup. Tak som sa len pokochal pohľadom na krásnu tyrkysovú farbu. V diaľke bolo vidno menší z Egadských ostrovov, Levanzo.

50 odtieňov modrej
50 odtieňov modrej (zdroj: M.CH.)
Obrázok blogu

Kúsok odtiaľ je ďalšia pekná pláž Bue Marino. Práve vtedy tam kotvilo zopár lodí.

Obrázok blogu
(zdroj: M.CH.)

Pozrel som sa na hodinky a zistil som, že čas pokročil. A už som aj vyhladol. Tak som nasadol na bicykel a vrátil sa do prístavu. Takmer celý ostrov je rovinatý a je ho možné prejsť celý za jeden deň. Takáto cyklistika spojená s kúpaním sa mi páčila. Keby som mal na tento ostrov celý deň, tak by som vyšliapal aj tam hore. To je najvyšší vrch ostrova, Monte Santa Caterina s výškou 314m. Takmer celú cestu späť som ho mal pred sebou a provokovalo ma to.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Monte Santa Caterina (314 m n.m.)
Monte Santa Caterina (314 m n.m.) (zdroj: M.CH.)

V dedine som odovzdal bicykel a vybral som sa preskúmať úzke uličky.Dal som si špagety a relaxoval som v tieni reštaurácie. Ostrov je známy aj výlovom tuniakov. Na lov tuniakov sa používala metóda zvaná mattanza. Je to vlastne výlov tuniakov do obrovských sietí a následne ich rybári dopichajú harpúnami. Celé to bolo jedno veľké divadlo, kde sa zišli diváci a vyspevovali sa pesničky. Ale ak máte radi tuniaka, tak si ho doprajte napríklad aj tu. Veď, kde by mohol chutiť lepšie ako tam, kde ho vylovia? V dedine je aj obchod s tuniačími špecialitami. Chcel som si niečo kúpiť domov, lebo tuniaka ja môžem, ale tie ceny ma odradili. Veď aj v našich obchodoch ho majú v konzervách. Pri potulkách uličkami som natrafil na kadečo. Potešil ma pohľad napríklad aj na toto autíčko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

A na toto ešte viac.

Obrázok blogu

A v prístave som sa zahľadel do Anny Marie.

Obrázok blogu
V prístave
V prístave (zdroj: M.CH.)

Pri večeri mi jedna Belgičanka zaujímavo rozprávala o tom ako bola na ostrove Levanzo. Tento ostrov nie je o pekných plážach ako Favignana, je skôr o drsnej prírode a turistike v horskom teréne. Celý sa dá prejsť za jeden deň. Ľudia žijú prakticky len v prístave. Tam ich je okolo 500, mimo dediny sa nachádza len zopár domov. A zaujímavosťou je maják na najsevernejšom cípe ostrova, Capo Grosso.

S odstupom času je to jeden z najlepších zážitkov, čo som na Sicílii zažil. A to nebolo toho málo. V prípade, že pôjdete na Sicíliu a budete v Trapani, čo je viac ako pravdepodobné, keďže je to skvelý východiskový bod na výlety do okolia, tak si vyhraďte jeden celý deň aj na Favignanu. Požičajte si bicykel alebo skúter a preskúmajte tento malý ostrov. Takýmto spôsobom máte šancu získať zaujímavé zážitky. Nemusíte sa ponáhľať, ostrov je malý a treba si ho vychutnať pomaličky. Okúpte sa na nádherných plážach a keď už budete príjemne unavení tak si doprajte niečo dobré. A nezabudnite si dať cannoli plnené riccotovým krémom.

Obrázok blogu

V budúcnosti, keď sa vyberiem na Sicíliu opäť, tak sa určite vrátim aj na Favignanu. Mám s ňou ešte nevybavené účty. A myslím, že sa oplatí aj návšteva Levanza. Ideálne by bolo stráviť jeden deň na jednom ostrove, druhý na druhom. Ale kde na to zobrať čas, keď je na Sicílii toľko lákadiel.

Maroš Chmúrny

Maroš Chmúrny

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  233
  •  | 
  • Páči sa:  73x

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu