reklama

Legenda s číslom 10 – Francesco Totti

Včera 28. mája 2017 ukončil futbalovú kariéru úžasný taliansky futbalista Francesco Totti. 40-ročný Talian sa tak rozhodol po veľmi úspešnej a nezabudnuteľnej kariére. Tento článok je pocta k jeho kariére. Odo mňa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Je to hráč, ktorý pre mňa osobne má obrovskú emocionálnu hodnotu. Jeho meno bolo na prvom futbalovom drese, ktorý som dostal ešte v 90-tych rokoch. Doteraz ho mám v skrini. V tých časoch som mal viacero futbalových vzorov, to nepopieram. A Totti nebol môj najobľúbenejší hráč. Bolo pred ním pár hráčov, ktorých som viac obdivoval. Ako čas plynul, tak tí hráči končili svoje kariéry. Už v podstate okolo roku 2010 hráči, ktorí ma sprevádzali od mojich futbalových začiatkov vymizli z trávnikov. Ostalo po nich prázdne miesto. Pribudlo zopár nových, ale k nim som už nemal taký vzťah.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Možno to je vekom. Ako deti si viac hľadáme vzory. Keď dospievame, tak už to až tak neriešime. A popritom všetkom tu Totti bol stále. Prežil som s ním základnú školu, strednú školu, prvé lásky, sklamania, vystriedal zamestnania a Francesco bol stále v tom jednom klube. AS Rím bol preňho jedinou možnosťou. V roku 2001 ho strašne chcel kúpiť Real Madrid, ktorý je môj najobľúbenejší tím. Prial som si, aby prestúpil. Nestalo sa tak. Francesco ostal verný farbám rímskeho tímu. A ostal im verný aj ďalšie roky, zatiaľ čo ja som menil zamestnávateľov aj názory na život a svet. Totti tu bol stále. Hocikedy, keď som si zapol televízor vtedy, keď dávali As Rím, tak on tam bol. Samozrejme, pokiaľ nebol zranený. Aj keď bol len na lavičke, aj vtedy si užil pozornosť kameramanov. A všetci na štadióne netrpezlivo čakali kedy ich gladiátor zasiahne do hry. A keď sa tak stalo, vždy zožal potlesk a ovácie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Futbal sa za tie roky zmenil. Zmenilo sa aj postavenie futbalu v mojich prioritách. Už nie je na prvom mieste medzi športmi, ktoré sledujem. Predbehol ho tenis. Futbal si to u mňa pokazil. Už to je len o peniazoch. A o pseudohviezdičkách typu Weiss ml. Rozmýšľam, čo by som povedal, keby by sa ma niekto spýtal otázku: „Aký je tvoj najobľúbenejší hráč súčasnosti.“ Musel by som povedať, že už nemám obľúbeného hráča.

Môj najobľúbenejší hráč Raúl Gonzáles ukončil kariéru pred pár rokmi. Miesto po ňom vyplnil Totti. A teraz? Už nemám obľúbeného hráča. Ani si neviem predstaviť, že by som mal fandiť niekomu z novej generácie. Nájomný žoldnieri, ktorý sa sťahujú z klubu do klubu. Kto dá viac vyhráva. Z futbalu sa vytratila iskra. Hrať pre krásu už nie je v móde. Aj Tottiho štýl sa za tie roky zmenil. Kedysi dravý útočník sa časom zmenil skôr na pod-hrotového hráča. Dostal voľnú ruku a mohol sa pohybovať podľa svojich schopností. Každý starne. Aj slávni futbalisti. A tak začal viac hrať na jeden dotyk, aby nemusel toľko behať. A naučil sa vyťažiť zo svojej perfektnej kopacej techniky maximum. Jeho geniálne prihrávky boli mnohokrát rozhodujúcim faktorom v ťažkých zápasoch. Až sa časom jeho milimetrové prihrávky z prvej stali jeho podpisom. Aj mne to otvorilo oči. Pochopil som, že futbal nie je o tom, aby som držal loptu a hral na vlastné tričko. Je to kolektívny šport. A vďaka rímskeho kapitánovi som sa naučil hrať viac pre ostatných ako pre seba.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Francesco Totti odohral za AS Rím 785 zápasov a strelil 307 gólov. Prvýkrát nastúpil za AS Rím 28. Marca 1993.

„Nanešťastie nastal ten čas. Spoločne s mojou manželkou a rodinou som urobil toto rozhodnutie. Ak by som mohol, zostal by som ďalších 25 rokov. Niekto píše básne, iní skladajú pesničky, ale ja som sa snažil prezentovať svoj talent nohami. Svetlá zhasli, ja odchádzam," odkázal plný emócií fanúšikom.

Rímsky cisár skončil. Svetlá zhasli. Rím už nikdy takého kapitána mať nebude. Ale v srdciach fanúšikov ostane navždy. Hovorí sa, že Totti je druhý najobľúbenejší a najuznávanejší človek v Ríme, po pápežovi. Podľa mňa to tak nie je. Pápež žije vo Vatikáne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som rád, že som ešte zažil dobu, keď sa futbal hral pre lásku ku hre samotnej. A som vďačný, že som mohol odmalička žiť v ére Tottiho. Ďakujem.

Maroš Chmúrny

Maroš Chmúrny

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  233
  •  | 
  • Páči sa:  73x

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu